-
- Zespołowe zajęcia
rewalidacyjno-wychowawcze
- W naszym Ośrodku zespołowe zajęcia
rewalidacyjno-wychowawcze prowadzone są od 2006 roku z inicjatywy
ówczesnej pani dyrektor Władysławy Hanuszewicz. Na uznanie zasługuje
bardzo wysoka frekwencja uczestników zajęć, zaangażowanie rodziców w
proces rewalidacji swoich dzieci oraz poszukiwanie nowatorskich metod
pracy przez prowadzących nauczycieli. Opiekę niezbędną w czasie
prowadzenia zajęć zespołowych sprawuje pomoc nauczyciela. Zajęcia
odbywają się w dużej, przestronnej sali, wyposażonej w siedziska Baffin,
stanowisko komputerowe wyposażone
- w specjalistyczne peryferia, które
zastępują mysz; suchy basen, kliny, sakwy, domek lustrzany i inne pomoce
dydaktyczne uwzględniające indywidualne możliwości i potrzeby
wychowanków. Ze względu na poważne zaburzenia mowy naszych podopiecznych
umożliwiamy im użycie głosu poprzez wykorzystywanie urządzeń emitujących
wypowiedzi. Ponadto wychowankowie mają okazje do wielu
satysfakcjonujących kontaktów
- z innymi uczniami placówki, podczas
wspólnych zajęć, uroczystości szkolnych czy wycieczek. Podczas
zespołowych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dbamy również o
odpowiednie pozycjonowanie dzieci, co pozwala im na maksymalne
wykorzystanie możliwości ruchowych i daje ogromne poczucie sprawstwa.
Nauczyciele każdego dnia stwarzają sytuacje, w których wychowankowie
odnoszą sukcesy. Możliwe jest to dzięki przestrzeganiu zasady, zgodnie z
którą treścią nauczania jest komunikacja o rzeczach, czynnościach i
zdarzeniach, których dana osoba jest świadoma i na których temat chce
porozumiewać się z innymi. Poprzez odpowiednie zabiegi rewalidacyjne
przybliżamy dzieciom otaczający ich świat, a miła, pogodna atmosfera
podczas zajęć jest okazją do wspólnego przeżywania radości.
- Interesujemy sie swoimi absolwentami,
którzy nie dają nam o sobie zapomnieć. Miło jest nam, gdy odwiedza nas
jedna z wychowanek, uczestnicząc w zajęciach na terenie placówki, jak i
poza nią.
- Cieszy nas to, iż w ostatnich latach w
Polsce obserwuje się postępującą normalizację warunków życia, integrację
społeczną, rehabilitację oraz edukację osób z głębokim upośledzeniem.
- Opracowała: Renata Zmitrowicz
|